arrowarrow2backtotopDeutschdropdownEnglishEspañolEestifacebookSuomiFrançaiskarge-service1karge-service2karge-service3karge-service4large-channelslarge-dayslarge-growthlarge-photoslarge-searchlarge-teamlarge-tvlocation-homelocationlocation2logo_domusmailphonephone2PortuguêsquoteРусскийsearchticktwitteryoutube

DOMUS KINNISVARAMESSIL PETERBURIS

Juba mitmeaastast traditsiooni järgides osales Domus Kinnisvara meeskond möödunud nädalavahetusel (29-30.03.2013) rahvusvahelisel kinnisvaramessil Peterburis. Minuga koos olid Veera Peterson Domuse Narva kontorist ning Diana Kurvits meie Tartu kontorist. StPeterburg International Property Show on suurim omalaadne üritus selles piirkonnas, millel osales sel korral 160 kinnisvaraettevõtet 23 erinevast riigist. Eestit esindas messil ainult Domus Kinnisvara, nii Läti kui Soome kohta oli lisaks meile veel kaks esindajat kummastki riigist. Messi korraldajad teevad alati head turundust ning Peterburi linnas on see üritus väga hästi tuntud (analoogiline mess korraldatakse ka Moskvas). Messi korraldajate poolset turundust toetas ka Peterburis ilmuva Bonnier AB grupi ärilehe Деловои Петербург rahvusvahelisele kinnisvarale keskendunud lisaväljaanne, kus ka Domus Kinnisvara avaldas poolel leheküljel oma reklaami. Kõige selle tulemusena külastas messi ca 8000 ostuhuvilist klienti, mida on päris palju. Käed olid meil tööd täis kogu selle kahe päeva jooksul.

Domus Kinnisvara osales sel korral märksa põhjalikuma ettevalmistusega ning tegime mitmed muudatused võrreldes varasemate ülesastumistega. Varasem kogemus viitas selgelt, et Loode-Venemaa kinnisvaraostja jaguneb siin regioonis (st „päikeserannad“ ja Lääne-Euroopa välja arvatud) kolme erineva sihtturu vahel. Esiteks on suur hulk venemaalasi seni vaadanud valdavalt Soome suunas ning soetanud seal suurel hulgal järveäärseid suvekodusid. Teiseks on suur hulk venemaalasi huvitatud Euroopa Liidu elamisloast, mistõttu soetatakse kortereid ja maju Lätis. Kolmandaks on need, kes on eelkõige Nõukogude Liidu ajast pärit romantikast innustunult soetamas suvekodusid või investeerimiskortereid Eestis (eelkõige Narva / Narva-Jõesuu piirkonnas ning Peipsi järve äärsetel aladel). Seetõttu oleme ka meie pannud väga palju rõhku suhete arendamisele ning partnerite leidmisele Soomes ja Lätis ning neid piirkondi pakkusime sel korral ka messil Peterburis.

Messil tehtud töö faktiline tulemus peegeldab peterburilaste eelistuste proportsiooni – meile esitatud täidetud sooviavaldustest 39% olid suunatud Soome turule, 28% Läti turule, 22% Eesti turule ning 11% klientuurist palus teha pakkumisi mitmesse piirkonda. Kaks päeva aktiivset suhtlemist kinnitas eeldusi, millega messile läksime:
– Venemaalased teavad päris hästi, mida nad tahavad, nad on teinud palju kodutööd ning tulevad messile suhteliselt konkreetsete soovidega.
– Eesti on selgelt alateadvustatud sihtkoht st Eesti kui kinnisvara ostmise sihtriigi eeliseid ja puuduseid võrreldes Soomega ei ole venemaalased tegelikult veel teadvustanud. Aga kuna väga suur mõjur puhkusekinnisvara soetamisel on tutvusringkonna senine kogemus (st Soome suurem tähtsustamine tugineb märksa suuremale kogemusele), siis on Eesti kinnisvara müügipotentsiaal idaturul väga suur. See on pikaajaline protsess.
– Läti kinnisvara huvitab venemaalasi tegelikult vähe, kuid kinnisvaraga kaasnev seadusega garanteeritud võimalus EL elamisluba saada lülitab Eesti sellest sihtgrupist välja.
Seda arvestades osutus meie valitud taktika õigeks. Lisaks Eestist huvitatud klientidele tegeleme praegu aktiivselt ka Soomest ostuhuvilistele Eestis asuvate alternatiivvariantide pakkumisega.

Teine märkimisväärne erinevus varasemate messidel osalemistega oli suurem rõhk konkreetsete arendusprojektide pakkumisele. 90% International Property Show`l osalevatest ettevõtetest on ehitajad ja arendajad, kes pakuvad ühte või mitut konkreetset projekti. Kogu müügitegevus (mis on üldjuhul väga heal tasemel) on üles ehitatud nende kindlate projektide müümiseks. Seetõttu on messikülastajad harjunud, et neile pakutakse konkreetset objekti ning maaklerfirma poolne suurema objektiportfelli pakkumine on külastajatele mõneti üllatav. Seetõttu võtsime ka meie sel korral kaasa mitmed Eestis ja Soomes asuvad konkreetsed arendusprojektid, mille kohta andsime klientidele kindlaid soovitusi. Loomulikult pakkusime huvilistele jätkuvalt välja objektikataloogi Domus Kinnisvara müügiportfellist valitud parimate paladega.

Kokkuvõttes hindan, et suurtest kuludest olenemata oli messil osalemine kasulik – on ju sellise tegevussuuna arendamine pikaajaline protsess. Saime märkimisväärse hulga ostuhuviliste kontakte, samuti mitmeid uusi koostööpartnereid nii Venemaalt, Soomest kui Lätist. Nüüd on vaja edasi pingutada, et kõik huvilised leiaks meie müügiportfellist omale sobiva objekti.